Nieuw: Verbinding maken met LogiFit Cloud vanaf maart 2015

Hier vind u een beschrijving hoe u verbinding maakt vanaf uw eigen systeem met de Logifit Cloud.
BUTTON_POST_REPLY
Toby
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON wo okt 02, 2013 8:08 am

Nieuw: Verbinding maken met LogiFit Cloud vanaf maart 2015

Bericht door Toby »

Hieronder staat een stappenplan hoe verbinding te maken met de LogiFit Cloud

Aandachtspunten:
• Microsoft biedt geen ondersteuning meer voor Windows XP. Om die reden kunnen computers die draaien met Windows XP niet meer gebruikt worden voor LogiFit. Zorg er voor dat u tijdig beschikt over een geschikte Windows computer.
• Om veiligheidsredenen worden wachtwoorden standaard niet meer opgeslagen. Als dit niet wenselijk is bieden we hier een alternatief. Dit alternatief werkt echter alleen op een Windows computer.


INSTRUCTIE:

STAP 1: Inrichten nieuwe inlog (eenmalig te doen)

a. Download de nieuwe RDP inlogdefinitie via uw internet browser: http://www.mylogifit.com/remote/startenlogifit.rdp
Gebruikt u meerdere beeldschermen en wilt u dat LogiFit wordt verdeeld over alle schermen download dan het bestand: http://www.mylogifit.com/remote/starten ... ltimon.rdp
b. Plaats dit bestand op uw bureaublad

STAP 2: Opstarten LogiFit via nieuwe verbinding:

a. Klik op de nieuwe snelkoppeling
b. Vul uw gebruikersnaam als volgt in:

[gebruikersnaam]@logifit.nl (vervang [gebruikersnaam] door uw eigen gebruikersnaam)

c. Vul tenslotte het bij u bekende wachtwoord in. Dit wachtwoord moet u voortaan standaard steeds opnieuw ingegeven als u opnieuw verbinding maakt.

Zoektermen: RDP Mac Android Starten LogiFit download

Christiaan
Site Admin
BerichtenCOLON 838
GeregistreerdCOLON di sep 12, 2006 3:50 pm

RDP speciale situaties

Bericht door Christiaan »

Speciale situaties:

Wachtwoord onthouden

Werkt u met een Windows (7+) computer dan is het mogelijk om het wachtwoord op te slaan. Voer dan onderstaande instructies uit:

1. Ga naar het Windows Configuratiescherm
2. Kies gebruikersaccounts
3. Kies referentiebeheer
4. Klik op de knop Windows-Referenties
5. Kies in het referentie beheer de optie om een nieuwe Windows referentie toe te voegen.
6. Vul dit als volgt in (LET OP: dit is anders dan u gewend bent):

Internet- of netwerkadres : gateway.mylogifit.com
Gebruikersnaam: LF\[Gebruikersnaam]_LOGIS
(vervang [Gebruikersnaam] door uw eigen gebruikersnaam)
let op bij Windows 7 vul voor de gebruikers naam in als email.
Wachtwoord: Uw eigen wachtwoord

7. Vanaf nu hoeft u geen wachtwoord meer in te geven om een verbinding te maken met LogiFit

Mocht het zo zijn dat het wachtwoord nog steeds niet wordt opgeslagen neem dan de volgende stappen door:

1. Klik met de rechter muisknop op het Windows logo links onder in beeld en kies uitvoeren
2. typ gpedit.msc in. Nu opent de editor voor lokaal groepsbeleid.
3. Ga naar computerconfiguratie -> beheersjablonen -> systeem -> Delegeren van referenties (in het engels is dat: Computer configuration -> administrative templates -> system -> credential delegation)

4. Dubbelklik op Delegeren van standaardreferenties toestaan met NTLM-serververificatie (in het engels: Allow Delegation of default credentials with NTLM serververification)
5. Klik op ingeschakeld
6. Klik op de knop weergeven
7. Voeg hier de waarde TERMSRV/* toe
8. Klik op OK en daarna nogmaals op OK

9. Herhaal stappen 4 t/m 8 ook voor Delegeren van standaard referenties toestaan (in het engels: Allow Delegation of default credentials)
10. Herhaal stappen 4 t/m 8 ook voor Delegeren van opgeslagen referenties toestaan (in het engels: Allow Delegation of saved credentials)
11. Herhaal stappen 4 t/m 8 ook voor Delegeren van opgeslagen referenties toestaan met NTLM-serververificatie (in het engels: Allow Delegation of saved credentials with NTLM serververification)
Christiaan le Mahieu
LogiFit

Christiaan
Site Admin
BerichtenCOLON 838
GeregistreerdCOLON di sep 12, 2006 3:50 pm

RDP op Mac of Android of Windows7

Bericht door Christiaan »

Tips bij gebruik RDP op andere apparaten

Werkt u met een Apple (IPad of Mac) of met een Android computer of tablet, volg dan de volgende stappen:

1. Download de Microsoft Extern Bureaublad App via de App Store of Google Play Store.
2. Open een browser en download vervolgens het RDP definitiebestand via de volgende URL: http://www.mylogifit.com/remote/startenlogifit.rdp (voor meerdere beeldschermen http://www.mylogifit.com/remote/starten ... ltimon.rdp)
3. Kies bij het bestand Openen met Microsoft Extern Bureaublad (of RD Client). LET OP!: Als je geen 'openen met' kunt kiezen sleep dan de .rdp file op het Microsoft Remote Desktop icoon. Standaard wordt de rdp namelijk in de verkeerde tool geopend. Daarna staat de koppeling in Microsoft Remote Desktop en hoeft je alleen nog maar de inloggegevens in te vullen en de scherm resolutie op native te zetten.
4. Vul nu uw gebruikersnaam als volgt in:

User: LF\[Gebruikersnaam]_LOGIS (vervang [gebruikersnaam] door uw eigen gebruikersnaam)
+ uw wachtwoord

Update: Afhankelijk van de updates die zijn uitgevoerd kan het zijn dat je als user: [Gebruikersnaam]@logifit.nl moet gebruiken in plaats van het bovenstaande

5. Klik op gereed.

TIPS:
Koppelen lokale map op Mac computer: ...





Als na een storing in de netwerkcommunicatie de opgeslagen referentie blijkt te zijn verwijderd (referentiebeheer) dan heb je waarschijnlijk niet de laatste updates geinstalleerd voor je Windows PC.
Zie volgende update waarmee onder andere dit probleem zou moeten zijn opgelost. Upgrade in dat geval naar RDP 8.1
1. Install KB2574819 v2 and reboot
2. Install KB2830477 and reboot
Zie https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... or-windows

!! Aanvullende informatie voor Windows 7 gebruikers !!
Voor gebruikers van Windows 7 geld echter nog een extra instructie. Gebruikt u windows 8 of hoger dan is dit voor u niet van toepassing.

Is uw Windows 7 versie niet volledig up to date dan kunt u niet inloggen op onze cloud omgeving. U krijgt dan de melding ‘Aanmeld poging mislukt’. Hieronder volgt een instuctie om uw Windows 7 pc up to date te brengen:
• Ga naar het start menu van Windows
• Kies de menu optie ‘Configuratiescherm’
• Kies vervolgens ‘Windows update’
• Klik in het linkerdeelvenster op Naar updates zoeken en wacht terwijl Windows controleert of er nieuwe updates zijn voor uw computer.
• Klik vervolgens op de link waarin staat dat er updates beschikbaar zijn.
• Selecteer alle updates: LET OP: selecteer ook alle optionele updates
• Klik vervolgens op ‘OK’
• Klik vervolgens op ‘Updates installeren’

Op de volgende link van Microsoft vind u meer informatie over de update's.
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2830477
Christiaan le Mahieu
LogiFit

BUTTON_POST_REPLY